06-51175420

Heb je vragen? Wil je gewoon even sparren? Of wil je weten wat het kost? Je mag me altijd bellen, mailen of appen.

06 - 51175420
Lichaamsbewustzijn in begeleiding

Begeleiding van hoogbegaafden is vaak gericht op het cognitieve. In dit interview legt Mirian uit dat lichaamsbewustzijn en fysieke coaching de begeleiding van hoogbegaafden completer maken.

Lees verder
Fysieke coaching om letterlijk weer in actie te komen

Soms werkt een fysieke aanpak beter dan een cognitieve aanpak bij de begeleiding van mensen. Een voorbeeld daarvan is de jongen in deze video. Lees hier hoe Mirian hem begeleidde en waarom ze dit zo aanpakte.

Lees verder
“De aanpak van Mirian heeft daadwerkelijk impact”

Wat doet Mirian Rutten anders dan ‘de reguliere zorg’? Dit wordt me regelmatig gevraagd. De beste manier om dit uit te leggen, is door iemand aan het woord te laten die het ervaren heeft. In dit interview vertelt Maaike van Gils haar verhaal.

Lees verder
“Ik pas het veel toe bij mijn cliënten”

Mirians opleiding ‘De kracht van je hoofd zit in je lijf’ leert je hoe je fysieke coaching toepast. Hoe is het om deze specialisatie in lichaamsbewustzijn te volgen? En wat heb je er vervolgens aan in je dagelijkse werk? Daarover vertelt Conny van Iwaarden, oud-cursiste.

Lees verder
Waarom is bewegen zo belangrijk in de begeleiding van mensen?

Bij de begeleiding van mensen wordt gelukkig steeds meer aandacht besteed aan het fysieke stuk. Ook psychologen en orthopedagogen hebben steeds meer oog voor de nuttige effecten van bewegen. Graag leg ik uit waarom ik bewegen enorm belangrijk vind.

Lees verder
De uitdagingen van hoogbegaafde managers

Als je manager bent én hoogbegaafd, heb je andere uitdagingen dan andere managers. Hoogbegaafde managers zien hun eigenschappen vaak als valkuilen. Terwijl het juist ook kwaliteiten (kunnen) zijn. Hoe je daarmee omgaat, lees je in dit blog.

Lees verder
De werking van het brein bij stress

Weet jij op welke manier jij reageert bij stressmomenten? De kans is groot dat je dat niet direct kunt benoemen. Het gedrag dat je vertoont als gevolg van stress is meestal niet bewust, het overkomt je. Bewustwording kan heel nuttig zijn, omdat je dan anders kunt reageren. In dit blog lees je hier meer over.

Lees verder
“Mirians coaching heeft mij echt verder geholpen”

Het gevoel dat je vastloopt in je werk, herken je dat? Het overkwam HR-manager Chrystel. Zij voelde dat het niet goed ging, maar kon het niet veranderen. Met de hulp van Mirian kreeg zij meer inzicht in zichzelf en haar patronen. “Er is een last van me afgevallen, waarvan ik niet eens wist dat ik hem droeg”.

Lees verder
8 tips voor rust in je hoofd in tijden van crisis

Heb jij ook af en toe onrust in je hoofd? Herkenbaar. Maar daar moet je wel wat aan doen. Want stressgevoelens gaan je na een tijdje opbreken. Ik help je graag om meer rust in je hoofd te krijgen. In dit blog noem ik acht manieren hoe je weer kunt ontspannen.

Lees verder
Zo helpt bewegen tegen stress

Voldoende bewegen helpt niet alleen tegen stress, maar ook tegen gevoelens van somberheid en angst. Zeker in tijden van corona en vooral in lockdown, is bewegen heel belangrijk. Het heeft meerdere positieve effecten op je lijf, brein en gemoedstoestand. Hoe stress ontstaat en welke effecten bewegen heeft op je hormonen en op je brein, leg ik je uit in dit blog.

Lees verder
© 2021 Mirian Rutten